رسانههای الکترونیکی و ورزش آینده
تلویزیون و اینترنت تصاویر بصری و گزارشهای تایپی ارائه خوهند کرد که بر نحوهی به تصویر درآمدن، ایجاد و انجام فعالیتهای ورزشی در بسیاری از جوامع سراسر دنیا تأثیر خواهند داشت. افراد ممکن است آنچه را میشنوند تقلید
نویسنده: مجتبی یزدانی
تلویزیون و اینترنت تصاویر بصری و گزارشهای تایپی ارائه خوهند کرد که بر نحوهی به تصویر درآمدن، ایجاد و انجام فعالیتهای ورزشی در بسیاری از جوامع سراسر دنیا تأثیر خواهند داشت. افراد ممکن است آنچه را میشنوند تقلید نکنند، اما آنها را به صورتی استاندارد استفاده خواهند کرد. با تجربهها و فعالیتهای خود را بر اساس آنها ارزیابی کنند. کسانی که رسانههای جهانی را کنترل میکنند، تأثیر زیادی بر مباحث مربوط به فعالیتهای ورزشی و آیندهی آنها خواهند داشت.
پیوند شرکتهای تجاری و خصوصی بزرگ با تیمهای ورزشی، مسابقات ورزشی، رسانهها، صنایع سرگرمکننده و اینترنت باز هم ادامه خواهد داشت. البته فعالیتهای ورزشی به مطالب اینترنتی به صورت ONLINE و شکل باارزشی از برنامهریزی برای شرکتهای رسانهای بزرگ تبدیل خواهند شد. وقتی این موضوع اتفاق میافتد، فعالیتهای ورزشی رسانهای تأثیرگذارتر میشوند. آنها به روشهای جدیدی ارائه خواهند شد و تماشاگران با تیمها، مربیان و بازیکنان در زمین، اتاق رختکن و حتی در خانه ارتباط پیدا خواهند کرد و نکتههای جدیدی را تجربه خواهند کرد. بازیهای ویدویی جدید میتوانند هر کسی را از هر سنی با خود همراه سازند تا تیمهای تصویری شبیهسازی شدهی خود را از بازیکنان انتخابی ایجاد و مربیگری کنند. بازیهای ویدیویی نیز تجربههای ورزشی مجازی پیچیدهای را فراهم خواهند کرد. به طورکلی، حقوق پخش اینترنتی به شکل قراردادهای پخش تلویزیونی خواهد بود. همانطوری که CBS از NCAA در 1999، پخش بازیهای بستکتبال مردان دانشگاهی را تا 2013 خریداری کرده است. یعنی تماشاگران گزینههای بیشتری را دربارهی نحوه تجربه کردن فعالیتهای ورزشی به دست خواهند آورد؛ اما کنترل فعالیتهای ورزشی به شدت در دستان سهامداران و مدیران اجرایی قوی جمع خواهد شد که سلیقهی آنها در فعالیتهای ورزشی، سلیقهی کسانی را دربرمیگیرد که در گسترش حوزهی اقتصاد و فرهنگ همگانی حضور و کنترل خواهند داشت. البته وقتی تماشاگران به صورت متقابل در فعالیتهای ورزشی شرکت میکنند، آنها با دانش تجربه شدهای دربارهی بازیکنان، تیمها، تاکتیکها و خطمشیهایی نیاز خواهند داشت که همهی آنها برای مقاصد تجاری و پرداخت کارمزد در دسترس خواهند بود. هدف از فعالیتهای ورزشی رسانهای تغییر نخواهد کرد، همان فروش محصولات با اطلاعاتی به تماشاگران خواهد بود که حامیان مالی به ترویج آنها علاقه دارند.
اینترنت طرفداران جدیدی را در لیگهای خیالی مختلف جذب خواهد کرد که به طرفداران اجازه خواهند داد تا بازیکنان را انتخاب کنند، تیمهایی را بسازند و اگر تیمهایشان خوب عمل کنند، برای آنها قیمت تعیین خواهند کرد. بازیهای ویدویی جدید میتوانند هر کسی را از هر سنی با خود همراه سازند تا تیمهای تصویری شبیهسازی شدهی خود را از بازیکنان انتخابی ایجاد و مربیگری کنند. بازیهای ویدیویی نیز تجربههای ورزشی مجازی پیچیدهای را فراهم خواهند کرد. برای مثال، با پرداخت چند دلار هر شخصی قادر خواهد بود تا در «آسین اسکی» کند، پیست اسکی را انتخاب کند، با چالشهای مجازی روبهرو شود و شاید به طور مجازی سقوط کند و استخوانهایش بشکند.
بازی ویدیویی مجازی، نقش کلیتری را در ادغام تصاویر ورزشی و گزارشهای تجربه شده توسط افرادی از همهی سنین و به ویژه بچهها بازی خواهد کرد. این بازیها تأثیر بیشتری از نمایشهای تلویزیونی فعالیتهای ورزشی بر نحوهی یکپارچه کردن فعالیتهای ورزشی با زندگی افراد خواهند داشت، چون بازیها روی هم تأثیر میگذارند و بازیکنان به شکل احساسی و شخصیتری از تماشای بازیهای تلویزیونی در این بازیها شرکت میکنند.
منبع مقاله :
یزدانی، مجتبی؛ (1395)، ورزش و مدیریت جهادی، تهران: تیسا، چاپ اول
تلویزیون و اینترنت تصاویر بصری و گزارشهای تایپی ارائه خوهند کرد که بر نحوهی به تصویر درآمدن، ایجاد و انجام فعالیتهای ورزشی در بسیاری از جوامع سراسر دنیا تأثیر خواهند داشت. افراد ممکن است آنچه را میشنوند تقلید نکنند، اما آنها را به صورتی استاندارد استفاده خواهند کرد. با تجربهها و فعالیتهای خود را بر اساس آنها ارزیابی کنند. کسانی که رسانههای جهانی را کنترل میکنند، تأثیر زیادی بر مباحث مربوط به فعالیتهای ورزشی و آیندهی آنها خواهند داشت.
پیوند شرکتهای تجاری و خصوصی بزرگ با تیمهای ورزشی، مسابقات ورزشی، رسانهها، صنایع سرگرمکننده و اینترنت باز هم ادامه خواهد داشت. البته فعالیتهای ورزشی به مطالب اینترنتی به صورت ONLINE و شکل باارزشی از برنامهریزی برای شرکتهای رسانهای بزرگ تبدیل خواهند شد. وقتی این موضوع اتفاق میافتد، فعالیتهای ورزشی رسانهای تأثیرگذارتر میشوند. آنها به روشهای جدیدی ارائه خواهند شد و تماشاگران با تیمها، مربیان و بازیکنان در زمین، اتاق رختکن و حتی در خانه ارتباط پیدا خواهند کرد و نکتههای جدیدی را تجربه خواهند کرد. بازیهای ویدویی جدید میتوانند هر کسی را از هر سنی با خود همراه سازند تا تیمهای تصویری شبیهسازی شدهی خود را از بازیکنان انتخابی ایجاد و مربیگری کنند. بازیهای ویدیویی نیز تجربههای ورزشی مجازی پیچیدهای را فراهم خواهند کرد. به طورکلی، حقوق پخش اینترنتی به شکل قراردادهای پخش تلویزیونی خواهد بود. همانطوری که CBS از NCAA در 1999، پخش بازیهای بستکتبال مردان دانشگاهی را تا 2013 خریداری کرده است. یعنی تماشاگران گزینههای بیشتری را دربارهی نحوه تجربه کردن فعالیتهای ورزشی به دست خواهند آورد؛ اما کنترل فعالیتهای ورزشی به شدت در دستان سهامداران و مدیران اجرایی قوی جمع خواهد شد که سلیقهی آنها در فعالیتهای ورزشی، سلیقهی کسانی را دربرمیگیرد که در گسترش حوزهی اقتصاد و فرهنگ همگانی حضور و کنترل خواهند داشت. البته وقتی تماشاگران به صورت متقابل در فعالیتهای ورزشی شرکت میکنند، آنها با دانش تجربه شدهای دربارهی بازیکنان، تیمها، تاکتیکها و خطمشیهایی نیاز خواهند داشت که همهی آنها برای مقاصد تجاری و پرداخت کارمزد در دسترس خواهند بود. هدف از فعالیتهای ورزشی رسانهای تغییر نخواهد کرد، همان فروش محصولات با اطلاعاتی به تماشاگران خواهد بود که حامیان مالی به ترویج آنها علاقه دارند.
اینترنت طرفداران جدیدی را در لیگهای خیالی مختلف جذب خواهد کرد که به طرفداران اجازه خواهند داد تا بازیکنان را انتخاب کنند، تیمهایی را بسازند و اگر تیمهایشان خوب عمل کنند، برای آنها قیمت تعیین خواهند کرد. بازیهای ویدویی جدید میتوانند هر کسی را از هر سنی با خود همراه سازند تا تیمهای تصویری شبیهسازی شدهی خود را از بازیکنان انتخابی ایجاد و مربیگری کنند. بازیهای ویدیویی نیز تجربههای ورزشی مجازی پیچیدهای را فراهم خواهند کرد. برای مثال، با پرداخت چند دلار هر شخصی قادر خواهد بود تا در «آسین اسکی» کند، پیست اسکی را انتخاب کند، با چالشهای مجازی روبهرو شود و شاید به طور مجازی سقوط کند و استخوانهایش بشکند.
بازی ویدیویی مجازی، نقش کلیتری را در ادغام تصاویر ورزشی و گزارشهای تجربه شده توسط افرادی از همهی سنین و به ویژه بچهها بازی خواهد کرد. این بازیها تأثیر بیشتری از نمایشهای تلویزیونی فعالیتهای ورزشی بر نحوهی یکپارچه کردن فعالیتهای ورزشی با زندگی افراد خواهند داشت، چون بازیها روی هم تأثیر میگذارند و بازیکنان به شکل احساسی و شخصیتری از تماشای بازیهای تلویزیونی در این بازیها شرکت میکنند.
منبع مقاله :
یزدانی، مجتبی؛ (1395)، ورزش و مدیریت جهادی، تهران: تیسا، چاپ اول
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}